WALLSTחיפוש מתקדם (עברית/אנגלית) ל-6,000 מניות ותעודות סל בוול סטריט
 
טוב או רע ?
טכנולוגיה בשוק ההון
כתבת תדמית      02:20  |  19.01.15

הדפס
מספר טיעונים שממחישים למה אין מה לדאוג לפרסום הספר והכתבות בנושא:


1. העובדה כי שוק ההון בימינו יותר שקוף, יותר תחרותי ויעיל הופכת את זירת המסחר לתחרות הוגנת. אם נשווה זאת לעבר, הרי שבעבר אמנם לא היו מכונות אלגו שסחרו בשביל לקוחות, אולם היה מסחר שמבוסס כולו על מידע פנים. בעבר, קומץ אנשים מצומצם היה מצויד בידע מקדים שנתן להם יתרון תחרותי אדיר על פני שחקנים אחרים בשוק כך הם הצליחו לגרוף רווחים אדירים. התפתחות הרגולציה והטכנולוגיה מאפשרת כיום זירה תחרותית הוגנת ושקופה בה יש פחות כוח לקבוצות בעלי אינטרסים שונים להשפיע על המחיר. כלומר אם להיות מדויקים, גם בעבר התקיימו עיוותים של המחיר שמשכם היה הרבה יותר ארוך.

2. עיוותים נוספים במחירי המניות היו קיימים גם בעבר. לפני הפיכתה של הבורסה לאלקטרונית היו נמצאים מבצעי עסקאות ברצפת הבורסה. מבצעים אלה היו מכניסים למערכת המסחר שיקולים אישיים שהיו באים על חשבון המשקיעים. עיוותים תמיד היו במחירי המניות ותמיד יהיו.

חשוב יותר העיסוק בהיקף הנזק של עיוותים אלה וברגלוציה המונעת אותם.

3. ההבדלים במחירים מתבטאים בהבדלי זמן של פחות משנייה. כלומר מכונות אלגו מסוימות כותבות קוד המנצל אי יעילות בהעברת המידע כך שהוא מקדים את ביצוע המחיר בעסקה בטווח של פחות משנייה. טווח הזמן הוא קריטי בהבנה שלנו האם יש לנו מה לדאוג מהתפתחות מכונות האלגו. בגלל שמדובר על טווח זמן הנמוך משנייה זה כמעט ולא משפיע על שחקנים בשוק שמחפשים להינות מעליית מחירים תוך החזקת של הפוזיציה לטווח ארוך יותר באופן משמעותי. שחקן בשוק שמחזיק עסקה מספר שבועות למספר חודשים לא באמת משנה לו אם הוא קנה את הסחורה ב-50$ או ב-50.05$. שחקנים בשוק לטווח בינוני ארוך לא מתרגשים מהבדל של סנטים בודדים.

4. ביוטרייד בית השקעות ישנו צוות מתכנתים ומהנדסי תוכנה שמפתחים כל הזמן תוכנות מסחר אלגו שמאפשרות למשקיע הפשוט שאין ברשותו משאבים להינות מיתרונות המסחר האוטומטי בהשקעה מינמלית. העובדה כי הטכנולוגיה התפתחה מאפשרת למשקיעים פרטיים להשקיע בעזרת מסחר אוטומטי ולהינות מיתרונות עצומים כמו: היעדר לחץ פסיכולוגי, תוכנית מסחר אובייקטיבית ומוכחת, שקט נפשי, הכנסה פסיבית, גיוון תיק ההשקעות ועוד.

לסיכום, לא צריך להילחץ מפרסום של ספר או כתבה כזאת או אחרת. למסחר האוטומטי יש צד חיובי וצד שלילי כמו לכל תחום בחיים. כמות היתרונות במסחר אוטמטי עולה לאין שיעור על כמות החסרונות. בבית ההשקעות שלנו, מושקעים מאמצים אדירים על מנת לתרגם את יתרונות המסחר האוטמטי להצפת ערך ללקוחות.

לפרטים נוספים לחץ כאן >>>


 

הדפס
 

המניות העולות היום
סימול שער שינוי %
    PIXY $6.8 גרף PIXY 100%
    GOEV $2.9 גרף GOEV 49.48%
    LICY $1.1 גרף LICY 44.09%
    IMRX $2.56 גרף IMRX 34.03%
    NVEI $28.68 גרף NVEI 32.41%
    SMR $10.1 גרף SMR 28.66%
    CPOP $3.27 גרף CPOP 25.77%
    AISP $13.47 גרף AISP 25.3%